Alig kiérve pestről az M7esen engedelmeskedtünk gyomrunk hívásának, egy kúton megállva néminemű meleg étket gyömöszöltünk torkunkon lefele. Ki gondolná, hogy első érzetre a világ egyik legfinomabb sajtmártásos-baconos pizzája terem előttem? Hát senki. Ha már kút, akkor megosztom veletek a tegnapi út egyik érdekességét: megállva egy kúton némi itóka után néztünk s az alábbi megdöbbenésemnek adtam hangot. Láttatok már olyant, hogy az azonos márkájú/típusú félliteres gyümilé vs egyliteres gyümilé azonos árban van? Ráadásként alig többe kerül a nullahármas kólánál a litéres 100%os narancs? MegaLOL. Hazaesve gyorsan az ágyban végeztettem magamat, de a dolog nehezebbik része csak most következett: hajnali 5ig nem jött egyszerűen álom a szememre. Amikor félötkor felkelek pár korty sörért, az már eléggé abszurd, nemdebár? De legalább használt, s be kell vallanom a reggeli fél8as ébreszés nagyon váratlanul ért. Kellemesen kóválygó fejjel mentem melózni, ahol igencsak pörgős és a változatlanul autóvezetős napom lett: ma is letoltam több mint 100km-t. Még ebéd előtt jöttementem és szembejött velem egy reklám. Persze, mondjátok legyintve: mindenhol reklám jön szembe, s ebben teljesen igazatok van. És tényleg: mindenhol a fránya reklámokba botlasz: tele van vele a tv, a rádió, minden heti- és napilap, magazin. Az utcák tele vannak rakva megállítótáblákkal, falragacsokkal és színes plakátokkal. Egyszerűen lassan beléjük fogunk fulladni, mert mindegyik azt akarja elhitetni önmagáról hogy ő aztán az Űberjó. Neked. Űberjó. Érted?

 Mint például a napi fotóm: nézzétek csak, egy társadalmi szervezet egy halott kislánnyal és üvegkoporsóval "reklámozza magát" s ácsingózik az adónk 1%ára. Durva kicsit nem? Lassan már annyira bedugult ez a marketingvilág, hogy a figyelemfelkeltéshez már extrém, abszurd kellékekhez kell nyúlniuk, merthogy immunisak lettünk. Beindult bennünk egyfajta "természetes szelekció", szemünk képolvasásként átugorja a reklámot, fülünk bezárja agyunk értelmező kapuit ha reklámveszélyt sejt. Ez az egész reklámszakma szerintem egy hatalmas "boom" előtt áll. Fel kell találniuk a reklámok új generációját, ami érdekli az embereket és megérinti. Aki ezt kidobja az agyából előre blokkolhatóan milliárdos lesz (persze ha jól le tudja védetni a mechanizmust). Talán nincs is messze a közelmúltban scifinek tűnő jelenség, ahol mindenki előtt holografizálódnak agyából orvul kilopott személyes vágyai köré automatikusan fonódott reklámok. Talán mégsem akarom ezt a jövőt?

A bejegyzés trackback címe:

https://napifoto.blog.hu/api/trackback/id/tr721667256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása