Ez a szó jutott eszembe, amikor ma este felsétáltunk a domb tetején levő kis templomba. A templom be volt zárva, de a kuls az ajtóra fel volt akasztva, hogy aki istenhez szeretne fohászkodni, bármikor megtehesse. Lentről fel is szóltak: mindjárt jön a harangozó, s akkor azt is meghallgathatjuk. Persze hogy megvártuk, s vele együtt tértünk be a templomba is. Pici és egyszerű kegyhely fogadott bennünket, ahol elméláztunk egy keveset az Élet dolgairól. Bizony, volt miről, s volt mielőtt. Holnap lesz a búcsú, s oda kell az erő. Hiszen mióta emberemlékezet létezik, esik búcsúkor. Esőben menni pár kilométert, majd felmászni a hegyre és nyeregre.

A nap jól indul, ha ilyen reggelivel kezdesz. Megannyi földi jó szakadt rénk, melyből csak a végigkóstolás hatalmas igénybevétel volt gyomortájékon. A reggeli után a kissé maszat os idő miatt a kirándulás mellett döntöttünk. Főcélként Csíkszeredát találtuk meg, ahol ki városnézés és egy jó kis sörözés volt a program. Elütendő az időt a Békás szorost választottuk, aminek a megközelítése egy gyönyörű útszakaszon át történik. Alig esett, bár néha jött a finom kis szitálás, de a technika és mi is remekül bírtuk. A Gyilkos-tónál nem maradt ki a világrekorder finomságú kürtöskalács se. Visszaérkezés előtt még pár helyen megálltunk, s fellobogózva érkeztünk vissza a szállásra, ahol várt bennünket a finom vacsora. Ma töltött káposztát ettünk, házi tejföllel. Valami frenetikus volt, utána az édességre rá kellett készülnünk becsülettel. Ezt mi egy kis sétával oldottuk meg, melyben a dombtető s a fent említett templom szerepelt. A séta végeztével az egyik "szomszéd" meghívására hallgatva eg ykis háznézés és bivalyerős páleszek fogyasztása következett, melyet lekísértünk immáron hazai pályán egy kis borocskával. Most meg aludnom kellene, hiszen már midnenki horpasz nemkicsit. Ja, korai lesz a kelés, már megint, hisz hosszú az út Csiksomlyóig.

(Bár itt az idő nem fontos, merthogy maguktól mennek a percek)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.